Maskrosblomman

Maskrosblomman

lördag 12 april 2014

Vilket otroligt väder det är ute!!! Det enda man borde göra idag är att sitta mot husväggen, vicka på tårna och bara njuta. Greja i trädgården efter tycke och smak och bara göra det som faller en in. Men det kommer nog fler såna här fina dagar, det vi ska göra är att sätta oss i bilen ett antal timmar och frakta oss till stugan, men det är ju inte heller fel :)

Det ska bli kul att komma tillbaka om en vecka och se vad som har hunnit hända i trädgården medan vi har varit borta. Skulle det komma lite regn och sen värme så exploderar naturen och det händer mycket på bara några dagar. Om vädret är stabilt så kommer sköldpaddorna att få flytta ut i växthuset. Jag har städat och gjort i ordning åt dom så det är bara att flytta ut.

Det är från marginata.dk och Regna (klicka på bilden så startas ett bildspel) som jag har fått min inspiration ifrån till utehagen. Regna har visserligen andra typer av sköldpaddor, men grundtanken är densamma - att göra en naturlig miljö som möjligt. Det är faktiskt ett rätt roligt projekt och dessutom blir det liv i trädgården. Jag har nåt i mig som gör att jag gärna kan sitta rakt upp och ner och bara titta på allt som händer runt om mig. Fjärilar och bin som arbetar, en igelkott som kommer springandes, fåglar som är och äter från fågelbordet och sköldpaddorna som är ute och spatserar. Det är för mig livskvalité :) Jag har till och med gått och blivit lite förtjust i den lilla musen som hämtar mat under fågelbordet. Nu råkar jag ju vet att om man har sett en så finns det fler i närheten och min sambo vill ställa ute råttfällor, men jag tror hellre att jag anlitar grannens katt. Han kan gärna få komma och göra jobbet åt oss när vi är bortrest så att jag inte behöver märka nåt. Ja, vi får väl se hur det går...

Nu vill jag passa på att önska er en riktigt glad påsk!!!

StorKramen till er Alla!!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Aha, nu förstår jag vad du riktigt menar med en utehage:)

Hoppas att du får en riktigt fin påsk.

Kram Eva

LINDA sa...

Vilken fantastiskt bild på maskroshagen! Jag gillar också små möss. Och nu ska jag gå och leta grodrom. Det är säkert inte tillåtet, men jag slår vad om att de små liven skulle trivas i näckrostunna och att det skulle vara mycket säkrare för dem där än i bäcken :D

Kram
//Linda

Sofia sa...

Hej på dig!
Så roligt att du kikade in till mig... =) Nu får jag ta och titta runt lite här hos dig också...
Härlig maskrosbild!!!
Kram och GLAD PÅSK!
Sofia