Maskrosblomman

Maskrosblomman

lördag 26 april 2014

Lite om ditt och datt...

Nu är jag tillbaka i verkligheten efter en otroligt härlig påskvecka i stugan. Vi var lite osäkert på om vi skulle kunna vara där hela veckan,  men det gick faktiskt bra. Däremot tror jag inte att vi skulle ha kunnat vara där nå många fler dagar eftersom det var på vippen att vi tog oss tillbaka till bilen på annandag påsk. Det var barmark på stora delar och myrarna var blöta som sjöar. Det var lite knivigt att köra skoter men det gick bra. Vi kom oss hem åtminstone :-).
Väl hemma så var det bara att konstatera att det hade hänt en hel del. Gräsmattan var helt torr och hade börjat grönska och mycket var på gång i rabatterna. 


Veckan efter har bjudit på otroligt fint väder. Inte ett moln har synts till på flera dagar och förutom en dag då det blåste lite kallt, så har det varit kanonväder. Tyvärr har jag inte fått så mycket gjort ute eftersom jag har jobbat,  men idag har jag haft ett helpass ute. Så fantastiskt!!!  Nu såg vädret ut att bli lite sämre till veckan,  men det går ju bra det också :-)

Grekerna har fått flytta ut och nu är det tankning av vårsol och uppladdning med god mat inför vinterns dvala som gäller. Jag har satt på värmen i växthuset eftersom nätterna är lite kalla, så nu mår dom bra som små grekiska gudar:-) De kan gå in och ut precis som dom vill, men på nätterna och vid kallväder sätter jag igen ingången så de bara är i växthuset.









Kram!!!

2 kommentarer:

LINDA sa...

Så härligt det låter – det kanske inte var så härligt i verkligheten, men i min fantasi var den där besvärliga skoterturen helt fantastisk och sagolikt vacker :D

Kram
//Linda

Unknown sa...

Haha ja fantastiskt om inte annat ifall du frågar barnen :-) De satt bak i skoterpulkan och blev hyfsat blöt när det sprutade vatten som värst :-) De skrattade och tjöt så att det hördes lång väg :-)