Maskrosblomman

Maskrosblomman

söndag 27 april 2014

Musproblem

Som jag har skrivit tidigare så har jag "en" liten mus som har bosatt sig i under sargen till frilandsterrariet. Hon verkar trivas bra och har nog inga planer på att flytta. Inte konstigt kanske eftersom fågelmatningsstationen är alldeles bredvid :-)


På utsidan av utehagen ska jag gräva en rabatt, så förhoppningsvis väljer hon att flytta då. Jag har ju hoppas på att grannens katt skulle hjälpa mig, men även hon kanske tycker att det lilla livet är rätt söt :-)

KRAM!!!

2 kommentarer:

LINDA sa...

Jag upptäckte i dag att vi har en mus som bor under kaminen i växthuset. Det låg misstänkt många solrosskal där ;) Funderar på att ställa dit en liten liten skål med frö till musen - kan inte hjälpa att jag tycker att de är så vansinnigt söta ;)

Kram
//Linda

Unknown sa...

Ja visst är dom fina :-) Min sambo tycker jag är lite knäpp, men efter 20 år så håller han på att bli van :-)