Maskrosblomman

Maskrosblomman

söndag 6 april 2014

Slöardag

Idag har det varit en riktig slöardag. Efter att ha jobbat 3 veckor i rad utan en dag ledigt så ligger min sambo i migrän, pojkarna är förkylda, dottern pysslar och jag gör mest ingenting förutom att titta på trädgårdsbloggar och trädgårdstidningar och drömmer mig bort... Ute är det snålblåst och en och annan snöflinga har singlat ner från himlen så det är rätt skönt att hålla sig inne en dag som denna.

Sommarens projekt består bl a av att göra klart frilandsterrariet. Eller klart är det ju egentligen, men det är lite fix och trix som behövs. Vi ska bl a bygga ett trädäck i anslutning till den och sen ska jag göra en liten rabatt på utsidan, i hörnet mellan utehagen och jordgubbslandet. Där var min tanke att jag skulle plantera perenner som lockar till sig både fjärilar, humlor och bin. Riktigt hur jag vill ha det vet jag inte än, jag har så många tankar, men det lär nog bli bra i slutändan. Man får väl annars styra om lite där man tycker att det blev tokigt.

Nu när jag har såsat bort större delen av dagen så ska jag göra ett ryck och sy färdigt köksgardinerna till stugan och sen skola om lite tomatplantor. Kan hända att det även blir så att jag drar en vals med snabeldraken, vi får se. Till middag blir det sen tjockpannkaka med äpplen i på barnens önskemål.

Vi ses!

4 kommentarer:

Sofia sa...

Ja, men man måste nog ha lite slödagar i bland... jag har en sån i dag!
Kramis Sofia

Unknown sa...

Huuuga för migrän. I know the feeling. Hoppas dt ordnar sig fort. Härliga trädgårdsplaner. Det projektet ska jag följa. I min trädgård tokgillar fjärilarna rudbeckia. Magnus har jag flera av. Kika gärna på min blogg där finns ngr bilder på dem m lite annat stort å smått. Jag ska göra trädgårdslandet större och skapa ett insektshotell :-) Det visar jag mer av sen på bloggen. Må fint. Mvh, Lotta

Lottasskaparkraft.blogspot.com

Unknown sa...

Härligt :-) Efter din helg så låter det klok med en lugn dag.

Kram

Unknown sa...

Roliga projekt du har på gång. Ska bli kul att följa

Kram