Maskrosblomman

Maskrosblomman

onsdag 8 maj 2013

Vårsol!

Åh vilket otroligt väder det har varit idag, och är fortfarande. Kan man börja helgen på ett bättre sätt? tror inte det :)

Det bästa med våren är när man på riktigt känner det äkta värmen, ni vet när det till och med är varmt i skuggan. Man får så mycket lust och energi, men vart ska man börja???
För mig blev det då till att i första hand dra fram en gammal pallkrage så att Yoda fick komma ut en stund. Det är våran grekhona på snart 15 år. Tidigare hade hon en utehage som var ungefär 6 kvm, men när jag köpte ungarna så bestämde jag mig för att det behövdes en större hage. Den började jag ju som sagt med i fjol, men är långt ifrån klar. Grejen blev den att jordgubbslandet och utehagen fick byta plats, vilket innebar att för att jag skulle kunna börja gräva vid den nya utehagen var jag först tvungen att flytta jordgubbsplantorna. I och med det så försvann Yodas uteplats helt och hon fick temporärt flytta till en pallkrage, vilket jag inte alls tycker är optimalt... Att det blev så en halv sommar kan jag stå ut med, men nu måste utehagen bli klar snarast för att det ska bli en bra sommar för henne. Att småttingarna har varit i en pallkrage är inte alls samma problem eftersom dom inte behöver större. Men en vuxen grekhona behöver betydligt större än en pallkrage... Men hur som haver fick hon i alla fall komma ut för första gången idag och få känna vårsolen och beta nytt färskt gräs. Lycka för en liten padda kan jag lova :) Småttingarna ska också få komma ut, men jag kom mig helt ärligt inte längre in i förrådet än att att jag bara fick ut en krage. Det var hett helt gäng med vinterdäck och dvs grejer ivägen, men snart så...:)




Inga kommentarer: