Maskrosblomman

Maskrosblomman

fredag 10 maj 2013

Dagens träningspass

Min lediga fredag började inte så bra. Vaknade med en sprängande huvudvärk som inte ville ge sig förrän vid 14-tiden.  Jag som normalt inte brukar ha så mycket huvudvärk har nu börjat få migränliknande anfall så fort jag är ledig. Gissar att det är stressrelaterat. Det är helt enkelt lite för mycket av allt just nu. Lite för mycket idéer, lite för mycket inspiration, lite för mycket på jobbet, lite för mycket med barnens läxor, lite för mycket med fotboll uppbokade 6 kvällar i veckan, lite för mycket pollen och lite för mycket runt allt som händer runt mamma... Det enda som jag har lite av är tid. Jag skulle utan problem kunna vara ledig en vecka eller två för att hinna ikapp med mig själv. Men nu är det som det är...

Hur som helst när jag väl kom igång så gjorde jag det med besked. Det tog lite tid eftersom jag inte riktigt kunde fokusera och bestämma mig för en uppgift. Började kratta lite halvhjärtat, grejade lite med tvätten, plockade ihop lite kläder till Myrorna och småduttade lite här och där utan att bli klar... Men så plötsligt kom jag över en kofot, och då var barnens egen byggda koja ett minne blott. För ett par sommar sedan byggde mina och granskapets alla ungar ihop en koja. De höll på länge och väl och riktigt kämpade. Efter det så har de in princip aldrig lekt i kojan och nu finns den inte längre kvar eftersom den elaka mamma som sagt var kom över en kofot :) Okej, de var där ibland när de lekte krig men inte mer och krig tillhör inte favoritlekarna så det blev rätt sällan. Nu är kojan borta och jag lovar att plantera ett par buskar istället som de kan gömma sig i om det händelsevis skulle bli krig igen :)

Nu önskar jag att vi hade bott så till att solstickan hade kunnat hjälpa mig att bli av med brädhögen, men nu blir det så att vi i stället måste låna oss en släpvagn för att bli av med allt.
Vissa går på gym och tränar andra ta till kofoten och får ett ordentligt pass. Nu sitter jag här rätt nöjd och fascineras över hur ett gäng ungar kan få in så historiskt mycket spik i allt detta :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer: