Maskrosblomman

Maskrosblomman

tisdag 14 maj 2013

Idag var jag och hälsade på mamma, lilla söta mamma <3 Som alltid hade jag med mig lunch som vi åt tillsammans, jag tycker att det är bra för då vet man att hon åtminstone den dagen har fått sig något rejält i magen. Humöret var helt okej men hon var så bekymrad över tvättmaskinen. Hon hade stoppat in tvätt på morgonen och när hon sen skulle hänga den så var tvätten alldelens torr. Nåt fel var det på maskinen... Grejen var den att när jag testade så gick maskinen igång utan problem så jag gissar på att hon förmodligen aldrig fick igång den. Jag har bara väntat att den biten skulle försvinna för henne också...

I övrigt var allt annat bra. Hon funderade på att ta sig en cykeltur nån dag till skogen i grannbyn (vad hon nu skulle göra där??? ) Nu tror jag ju att det inte blir något av den saken, men tanke finns ju där i bakhuvudet att hon ger sig ut på en cykeltur och inte hittar hem... Tänk vad enkelt det ändå hade varit ifall vi hade bott närmare varandra så att man kunde ha en daglig tillsyn. Nu vet man ju aldrig vad hon hittar på för tokerier och om hon ens är hemma...? Det är trots allt skönt att det ändå inte är vinter så att hon riskerar att frysa ihjäl om man nu ska se positivt på saken...

Jag kan tycka att det kan vara lite jobbigt att fara till mamma. Man vet aldrig vad hon är på för humör. Är hon glad så är det inga problem, men värre är när hon är ledsen, arg och förstår att hon inte förstår... Den biten är värst. Men idag var det som sagt en helt okej dag :)

Inga kommentarer: