Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 9 maj 2013

Tankar runt blommor och bin

Regnet öser ner ute och vad passar då inte bättre än att sitta vid datorn och får lite idéer och inspiration :)  Många tankar har jag runt mitt projekt "frilandsterrariumet" och området runt omkring. En röd tråd som jag försöker ha är att göra det så djurvänligt som möjligt, dels för sköldpaddorna naturligtvis men även för bin, humlor, fjärilar, igelkottar och småfåglar. Alla favoriter hos mig <3. Därför funderar jag mycket på vad jag ska ha för växter, både i och utanför utehagen. På vivara.se hittar jag massor av förlag som känns rätt. Frågan är bara vad jag ska välja :)

Förutom datatiden som jag lyckade sno åt mig idag känns det som en mycket seg dag. Det känns som jag aldrig kommer att vakna riktigt... Kanske läge för en lite skogspromenad med storstövlen och rejäla regnkläder.

Må gott!

Inga kommentarer: