Maskrosblomman

Maskrosblomman

söndag 12 maj 2013

Idag fick vi oss en riktig härlig dag med sol och värme. Så underbart skönt... Det gjorde att jag åter igen kunde fortsätta med mitt lilla projekt :) Regnet har annars stått som spön i backen nästan hela helgen så det riktigt kröp i kroppen att få jobba ute :) Jag hade en ganska stor jordhög som jag vile bli av med så det är vad jag har pysslat med idag. Bl a har jag kärrat ut massor av jord och försökt täppa igen lite ojämnheter på gräsmatta, men sen har jag även kört bort en hel del fin matjord till skogen. Det var egentligen inte tänkt att det skulle hamna där, men när jag var och grävde i högen så kryllade det av myror ju längre ner mot backen jag kom. Ni vet, så mycket myror så det ser ut som om hela jorden rör sig... Huvva!!! Därför fick de flytta till skogen, trots den fina matjorden :( Myror i gräsmattan är annars lite av ett problem hos oss. Har ni några tips så får ni gärna dela med er  så att vi kanske kan vinna myrkampen. Jag har testat det mesta med både Myrr, dosor, bakpulver, kanel och nu sista kokande vatten.... Inget hjälper... Förmodligen beror det kanske på att de är så himla många och exakt överallt...
Nå väl, min plan var att försöka få sargen klar under nästa helg så att sköldpaddorna kan börja nyttja sin nya hage trots att vi inte har växthuset på plats, men nu verkar det som att vi äntligen ska komma till skott med att fälla trädena vi har pratat om i flera år. När karln är på ilet så är det bäst att hänga på, man vet ju aldrig när nästa chans kommer :) Sköldpaddorna klarar nog en vecka till utan sin fina hage.
 
 
 

Ciao!!!

Inga kommentarer: