Maskrosblomman

Maskrosblomman

söndag 26 maj 2013

Mors dag!

Ni kan inte tro vilken helhärlig dag jag har haft! I går kväll blev jag tillsagd att sova till kl. 9. F ville att jag skulle sova till kl. 10 men efter lite diskussion barnen emellan så blev det ändå  9 så att jag inte skulle "plågas ihjäl" som T utryckte sig :) hur som haver fick jag först en god frukost på sängen och massor av fina teckningar. Sen just innan vi åkte iväg till mormor fick jag även en fin bukett blommor av F. Tänk att den finaste bukett blommor är den som är plockad med kärlek <3
 


Väl hos mormor åt vi en god sallad, gick på marknad och smaskade sen på glass. Tyvärr blåste det i det kallaste laget, men solen sken i alla fall. Mamma var också på riktigt bra humör idag så det var jättekul. Vi tog även redan på en del däck hon hade i förrådet och städa iordning lite så det blev lite mer utrymme att röra sig där inne. Jag skulle egentligen vilja röja lite mer där, men tydligen så behöver hon ha allt kvar utifall att...

När vi kom hem lagade barnen mat och det av något tycker jag är en lyx av högsta rang:) Jag fick gå ut och påta på med det jag ville så grejjade barnen inne i köket. Sen var det bara att gå in till ett färdigt dukat bord. Att det sen blev ett berg med disk över behöver vi inte bry oss om en perfekt dag som denna :)

Tänk ändå vilken lycka man lever mitt inne i. Kul att kunna stanna upp en sån här dag och bara njuta!

Hoppas att ni alla har haft en riktigt skön dag, oavsett ifall ni firar morsdag eller inte!

Kram!!!

Inga kommentarer: