Maskrosblomman

Maskrosblomman

fredag 24 maj 2013

Förra helgen hade vi en riktigt arbetarhelg här hemma, åtminstone min sambo fick jobba sig svettig. Då satte vi nämligen av hela helgen till att på våran gård ta ut 4 träd och på grannens gård ta ut 7 st. Mycket jobb blev det men oooo så bra det kommer att bli när allt är klart :) Nu måste vi bara försöka få bort stubbarna och jag gissar på att det inte blir i år med tanke på allt som står på schemat. Dessutom har jag ju det jag gör med mitt lilla projekt till sköldpaddorna också som jag absolut måste blir klar med så fort det går. Eller klar och klar kommer jag aldrig att bli, men så pass klar att sköldpaddorna kan börja vistas i utehagen så fort som möjligt är målet.
I samband med trädfällningen kan jag meddela att det ser för gräsligt ut här hemma. På framsidan är det stökigt efter alla träd, även om vi har fått bort massor, och på baksidan är halva gräsmattan uppgrävd i mitt projekt och andra halvan består av en virkeshög. En släpvagn hade inte varit fel att äga i dessa dagar och kanske även lite mer tid... MEN, det blir väl bättre. Jag har en vision och det kommer att bli så fint :) Nu är det härifrån och framåt som gäller!!!



Trevlig helg!

Inga kommentarer: