Maskrosblomman

Maskrosblomman

måndag 27 maj 2013

Längtar till helgen!

Måndag och jag längtar redan till nästa helg!
Det händer så många bra och roliga saker nu känns det som, ja om man bortser från räkningshögen förstås. Den verkar slå alla världens rekord denna månad utan någon speciell anledning egentligen. Det är helt enkelt dyrt att leva, men det var bara en liten parantes...:) Hur som helst så har vi i alla fall städat bort det allra mesta från avverkningen förra helgen. Stubbarna är kvar och gräsmattan är lite trasig, men det är ingen katastrof. Det innebär att jag kan lägga mer energi på att få sköldpaddshagen i ordning. Jag har fått två st. ormbunkar och 2 st. stockrosor av en kompis som jag egentligen helt oplanerat har tryckt ner i jorden där. De kommer jag att måsta flytta på sen, men de duger där de sitter som det är just nu. Kan hända att jag börjar lite i fel ordning med att plantera innan allt är klart, men får man nåt som kommer att passa in så är det bara att tacka och ta emot:)Där de egentligen kommer att sitta blir just nu i vägen för ett växthusebygge så jag får göra om lite sen. Men det är inget jag gråter över. Förutom det så är jag i full färd med att leta och dra hem sten, gud och hans moster... Det som kommer att kosta är växthuset naturligtvis och virke och lecablock, men sen är målet att hitta så mycket naturmaterial runt om oss som möjligt. Jag har fått hem ett skoplass med sand tex av en gullig markägare som också kommer att bli kanonbra. Men de ligger som tur är på utsidan om hagen just nu. Utehagen är visserligen stor men just nu är det galet mycket jordhöger överallt så en sandhög på det skulle bara göra det besvärligt :) Om allt nu går som planerat så kommer det att bli inflyttningsfest för paddorna om två-tre veckor. Kulikulkul!!! Det är synd att jag har lite för lite semesterdager att ta ut, annars hade jag tagit ledigt i veckan för att snickra och gräva, men nu är det som det är. Kanske tur det så jag inte drar på mig ett ryggskott :)

Ha det bra!

Inga kommentarer: