Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 18 april 2013

Våren är på väg!

Det går fort nu med snön. Varje dag ser man vad mycket som händer. Både varm sol och regn gör att det går hårt åt snön... Samtidigt kan man inte låta bli att fascineras över vad Sverige som är ett sånt litet land ändå har så stora skillnader. Här har vi ett snötäcke på mellan 50-60 cm (om än väldigt poröst just nu) medan nere i Skåne både blommar och grönskar det...Lite avundsjuk kan man ju kanske känna sig, men det är då ända gången också :) Jag skulle inte överleva ifall jag inte fick ha en riktigt vinter med massor av snö. Men när jag blir less, ja då blir jag LESS :) Igår eftermiddag när jag kom hem från jobbet sken solen så jag tog och satte mig på bron en stund och NJÖT. Det var så härligt, varma strålar, takdropp och sen kom tranorna:) Då kändes det på allvar att våren var på gång!!! Lika glad på våren är jag när tranorna kommer, lika ledsen är jag på hösten när de far... Men där på bron fick jag mig en liten energikick och tog fram spade och började gräva för att hjälpa våren på traven. Här på bilden syns platsen där mitt frilandsterrarium och växthus så småningom kommer att stå. Det är alldelens för mycket snö för att det ska säja nåt, men redan idag har topparna på jordhögarna tinat fram. Det går som sagt fort nu :)
 
 

Inga kommentarer: