Maskrosblomman

Maskrosblomman

onsdag 3 april 2013

Bättre än förväntat :)

Ja, det gick som sagt bättre än förväntat idag vilket känns såååå skönt :) Hon från kommunen som skulle komma angående hemtjänst fick visserligen ett sjukt barn så vi fick ändra tiden tills på måndag, men distriktsköterskan kom och även om mamma var lite motvillig så tror jag att det kommer att funka. Det blir väl en omställning nu i början att någon annan ska dela HENNES medicin, men om ett par veckor tror jag inte att hon tänker på det mer. Själv tycker jag att det känns jätteskönt att slippa det ansvaret. Jag har känt mig lite stressad över att jag måste fara till mamma vissa dagar pga medicinen. Det är så mycket annat också så att slippa en del känns jättebra. Nu gäller det bara att vi också får igång hemtjänsten på ett smidigt sätt så att inte medicinen bara delas utan att någon verkligen kollar varje dag att den tas samt att någon tittar till mamma dagligen. Men som sagt, små steg i taget...

I övrigt så kan jag meddela att våran yngsta son, F, har åkt på vinterkräksjukan... På sportlovet låg vi alla i flunsan så vad kan man annars räkna med än att åka på kräksjuka på påsklovet?!? Det känns lite surt och med tanke på vad mammasjuk han var i går så är det bara en tidsfråga innan jag också ligger och kramar toaletten :( Grannen har legat i vinterkräksjukan i två omgångar nu de senaste veckorna så jag räknar kallt med att alla i familjen åker dit. Huuuu.... Det är en liten, liten del av mig som hoppas på att jag står på tur. Om jag liks ska åka dit så vill jag inte gå här på att vänta, även om jag givetvis hoppas på att jag klarar mig helt :) Oftast blir man ju sjuk på natten och låter jag bli att sova kanske jag klarar mig :)

Vi ses!

Inga kommentarer: