Maskrosblomman

Maskrosblomman

lördag 13 april 2013

Drömmar, huvudvärk och en hårdkörning i tvättstugen!!!

Idag har jag ägnat delar av min dag åt drömmar... :) Åh så härligt!  Drömmarna idag handlade om mitt trädgårdsprojekt, och inte var det konstigt att det slutade med huvudvärk så som jag tog i och tänkte ;) Jag ritade och skissade, läste trädgårdstidningar och drömde mig bort. Om en eller två månader kan jag strida till värkte och börja. Har lite planer på att beställa hem lite perenner men jag måste först bestämma mig vad jag vill ha:) Inte gjort i en handvändning så velig som jag är... Men än är det ju ingen panik eftersom snön fortfarande ligger tjock på marken.

Tvättstugan har också fått sig en duvning idag. Jag förstår inte vad som händer här i huset... tvätt till den milda grad att golvet i tvättstugan nästan inte syns... Å att jag dessutom tycker att det är plågsamt tråkigt med tvätten gör ju inte saken lättare. Men nu är vi nästan i fas igen. Synd bara att de inte kommer att synas om några dagar :) Problemet med vår och höst är den här perioden då man behöver dubbelt av allt. En varmare och svalare jacka, tunnare och tjockare skor, stövlar mm. Att man då är 5 i familjen gör ju inte saken bättre. Men det är ju som sagt bara under en period. Snart blir det bättre. De tjockaste jackorna tog jag faktiskt och tvättade upp idag. Så fort de har torkat åker de in i garderoben. Jag har även plockat bort skidskor och skridskor eftersom de inte heller behövs längre, så skönt och det ger faktiskt lite mer plats:) Vi bor i ett rätt stort hus, men tvättstugan är minimal, men även om jag önskade att den var större så är jag ändå glad över att vi ändå har en tvättstuga.

Kram!

Inga kommentarer: