Maskrosblomman

Maskrosblomman

måndag 27 januari 2014

VAB

Idag blev det vab med yngsta grabben. Han är inte jättedålig, utan lite lämpligt småmysigt sjuk. Så där att man kan baka lite, vila, spela kort, vila osv... Då hinner man lalla på lite lämpligt här hemma. I helgen började jag röja lite i syrummet, som den senaste tiden har blivit ett gvalrum där allt hamnar, och som jag fortsätter röja lite med även idag. Det tar lite tid och sortera allt, men jag har ingen brådska. Men att röja, städa, kasta och sortera är verkligen en fröjd för själen. Det blir så fint efteråt och det känns så skönt när det är gjort :)
Jag läste en blogg för några år sedan där hon som skrev hade i system att röja något varje vecka, eller var det kanske varje månad!?! En bokhylla ena gången, en byrå nästa gång, garderob osv... Det är egentligen rätt smart. Då hinner det inte bli små mycket, så jobbigt och så gruvsamt. Själv känns det som jag har systemet att köra full fart framåt,  trycka in grejer i skåpen i förbifarten, för att sen inte röja förrän dörrarna inte går att stänga. Klarar man av att ändra sig, kan man få en gammal hund att sitta och bajsar björnar i skogen?


Sköt om er alla där ute!

KRAM!

Inga kommentarer: