Maskrosblomman

Maskrosblomman

fredag 10 januari 2014

Ja, så har man klarat av första arbetsveckan och helgen känns så välkommen :) Det har varit lite tungt, men det har ändå gått bra. Jag känner mig piggare idag än vad jag gjorde igår så det finns hopp...

Av en händelse råkade bilen köra mig till Granngården på väg hem från jobbet idag, och där inne började det klia så fruktansvärt i såfingrarna.... Uj vad sugen jag blev på att börja så, men det är ju alldelens på tok för tidigt för det. Jag får koncentrera mig på det jag ska så till sköldpaddorna nu i första hand, och ta tag i resten sen om ett par månader.
Jag har tidigare inte varit intresserad av växter och trädgård och det har nog berott dels på att jag fick mina tre barn väldigt tätt, först tvillingar och se 1,5 år senare en till liten goding, men sen har jag inte haft kunskapen och det tror jag har begränsat mig otroligt. Nu när barnen börjar vara rätt självständiga och jag inte behöver har stenkoll hela tiden så har även intresset av att lära mig mer kommit. Att vi sedan har byggt ett växthus till sköldpaddorna som blev större än tanken var från början så ger det mig även möjlighet till att odla en massa góheter vilket känns superkul. I år blir ju första riktiga sommaren med växthus och det ser jag vekligen fram emot.
Jag har nog inte skrivit och berättat om det, men just innan jul fick vi ett stort paket fån våra vänner i Italien. De hade varit så gulliga och skickat ostar, tomater och flera flaskor vin och olivoljor, allt från deras egna gård. Otroligt fin gåva och vi blev mycket, mycket glad. I paketet låg även 10 olika fröpåsar till olika salladssorter, tomatsorter, zucchini, gurkor och chili. Nu vet jag inte hur de kommer att klara vårat norrländska klimat, men jag ska absolut testa. Åh så kul!!!! Nu är bara problemet att jag kanske har för litet växthus till allt jag vill odla, men det får väl bli som det blir :)

Nu ska jag börja helgen med att mysa med dottern innan resten av gänget kommer hem!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: