Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 9 januari 2014

Kommer vintern nu?

Nu äntligen har det blivit minusgrader, men den lilla snön som har kommit är ju näst intill skrattretande. Det är bara ett litet lätt fjun... Nu låter jag kanske gammal, men jag kan inte minnas att det någonsin i mitt liv har varit såååå lite snö 9/1 som det är i år. Vad är det vi gör med våran värld??? Man kan ju inte annat än bli orolig.

Jag är konstant trött nu och önskar nästan att jag vore en liten dvalande sköldpadda. Mina tre ligger nu och sover gott och tanken på att man själv skulle kunna sova ett par månader då det är som tristast ute känns ganska lockande. Till helgen ska jag så lite klöver i lådorna så att det förhoppningsvis är grönt och fräscht när dom vaknar. I vanliga fall så burkar jag så Trotoise mix (ogräsfrön) från Sköldpaddsgrejer men såg att jag hade slut så därför blir det bara klöver istället denna gång. Det är nog bara sköldpaddsfantaster som sår ogräs frivilligt och medvetet, men som jag brukar säja, ogräs på rätt ställe är aldrig fel :)

Kram!

Inga kommentarer: