Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 23 januari 2014

Idag blev inte dagen riktigt som jag hade planerat. Tvillingarnas gympalärare ringde på förmiddan och berättade att sonen hade ramlat på gympan och gjort illa sig i benet och att det såg ut att röra sig om ett benbrott. Det var bara att kasta sig iväg till skolan och sen skjutsa upp honom på akuten. Nu hade vi tur att det "bara" var en rejäl stukning och det kändes så skönt. När läraren ringde lät han så skärrad så jag fick den värsta bilden framför mig. Nog får man upp pulsen alltid när man får samtal om att ens barn har skadat sig och man inte är på plats och kan göra en egen bedömning över hur allvarligt det är. Men nu gick det ju bra som tur var.

Men det tog ju sin lilla tid med röntgen och läkarundersökningar så någon tur till mamma blev det inte som planerat. Det får bli i morgon på min inplanerade gymtid. Träna får jag försöka göra till helgen istället, det kan inte hjälpas. Pojkarna har för övrigt börjat spela pingis och i lokalerna där dom tränar finns ett litet enkelt gym som jag kan träna på när pojkarna har sin träning. Det är ju helt perfekt. Det gäller att slå två flugor i en smäll när man liks är och skjutsar dom. Det finns även ett elljusspår alldelens i närheten så när snön kommer och min rygg är fit for fight så passar det ju ypperligt att åka nåt eller ett par varv under pingistiden.

Kram!

Inga kommentarer: