Maskrosblomman

Maskrosblomman

onsdag 22 januari 2014

Konstiga vinter

Nog är det en konstig vinter nog. Jag tänkte på det igår när jag var ute och fyllde på solrosfrön åt småfåglarna... aldrig tidigare har jag väl kunnat gå ut i slutet av januari i foppadojjor och fylla på fågelfrön. Där och då brukar det ju vara riktigt, riktigt djup snö. Men man ska väl uppleva det mesta här i livet. Nu när vi har gjort detta så kan vi återgå till normala vintrar igen. Den enda fördelen som det är nu måste vara att det tar kål på fästingar, får man hoppas i alla fall. Men sen kan man ju inte låta bli att fundera hur trädgården kommer att må till sommaren?

Yngsta sonen är riktigt sugen på att testa sina nya skidor på riktiga spår. Igår tog han på sig dom och åkte runt, runt huset med "Eye of the tiger" dånandes från mobilen och med pannlampan på. Det såg för härligt ut!!! Det underbara med barn är att de är just barn. Jag är också sugen på att åka skidor, men mina spärrar stoppar mig från att åka varv på varv runt huset :) Har jag tur så hinner jag få ordning på ryggen innan den rätta skidsnön kommer. Det är mycket bättre mot för förra veckan, men det är långt ifrån bra. Jag har försökt gå en del, men efter ca 1 km har jag sån kramp i ryggen att jag nästan inte kan få fram benen. Men det gäller väl att skynda långsamt som en jobbarkompis sa till mig. På fredag blir det att fara på gym och träna lite lätt för att få igång rörligheten lite mer. Jag tror att det kommer att bli kanon.


Storkramen Till Er!!!

Inga kommentarer: