Maskrosblomman

Maskrosblomman

lördag 31 maj 2014

Bieffekten

Jag såg en dokumentär i torsdags på svt som jag gärna tipsa om ifall ni missade det. Den handlar om hur vi människor lägger oss i naturens sätt att pollinera växter och vilka konsekvenser det får. Att våra vilda insekter har det svårt visste jag redan, men det här är riktigt skrämmande...
Vi tar för givet att det ska finnas färsk frukt och grönsaker i diskarna på affärerna, men vad betalar vi för pris? Värt att fundera på tycker jag...

Missade du programmet så kan du gå in på svtplay och se  Bieffekten Det brukar finnas kvar i 30 dagar om jag inte minns fel.

Nu är det jag som går ut och bygger lite insektshotell som jag har planerat så länge, men inte kommit till skott med än.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Eva sa...

Huvva :(
Så skrämmande. Vad gör vi med vår värld?

Anonym sa...

Jag såg programmet och blev lika rädd. En tyst miljökatastrof är det nog alltid :(

Kram Marie!

LINDA sa...

Det är så otäckt! Jag är så tacksam när jag ser alla bin och humlor i vår trädgård - ska nog satsa på att odla ännu fler av deras favoriter!

Kram
//Linda

lavendia sa...

Jag har inte sett programmet - än. Men det låter ju verkligen inte bra. Jag måste nog ta mig tid att titta.