Maskrosblomman

Maskrosblomman

söndag 11 maj 2014

Regn och rusk

De senaste dagarna har det bara varit regn och rusk ute, rena höstvädret. Våren har stannat upp och den senaste veckan har allt stått stilla. Regnet ser ut att fortsätta ytterligare några dagar så det är bara att acceptera, men himmel vad jag längtar efter sol och värme!!! Jag känner mig lite otålig, men det kommer nog tids nog det också. Men tänk vad härligt att gå i shorts/kjol och linne, gärna barfota i trädgården och ha byns alla ungar runt mig, springandes med högtjutande skratt och ha vattenkrig. Jag till och med saknar den delen av vattenkriget då alla barnen kommer inspringandes till köket med våta fötter fulla med gräsklipp för att få sig något kallt att dricka - och just den längtan har jag väl aldrig haft förut :-) Men nu är det nära, sommaren kommer faktiskt närmare, åtminstone enligt almanackan. Men vad är det dom bruka säja - Den som väntar på nåt gott...:)




Lite sommarkänsla har jag ändå haft i helgen. Är det ingen värme ute så får man väl fixa värme inne ;) Helt ärligt så ligger jag efter med tvätten, och för att det ska torka lite fortare så har jag eldat på ordentligt i kaminen. Det blev riktigt varmt och det slutade med att vi alla har gått omkring lättklädda nästan hela helgen :-)

Hoppas att ni har haft en riktigt skön helg!

Kram!

4 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Dyblöt om knäna efter senaste störtskuren, menar jag ändå att det är lite bra med regnet. Det behövdes blöta och som du säger våren har stannat upp i den allra finaste perioden mellan hägg och syren när jag vill njuta allra mest. Tids nog kommer solen och vi kan ju alltid lägga på en extra vedpinne på brasan : )
Du kan ju prova att tända ett par extra lampor och ta på ett par solglasögon också...

Allt gott
/Anette

LINDA sa...

Vilken vacker pense!

Jag gjorde som du i går och eldade på ordentligt för att allt skulle torka - börjar nästan kännas som om fukten kryper in i huset nu.

Kram
//Linda

Unknown sa...

Ja regn behövs verkligen. Vi har inte kommit så långt så att vi är mellan hägg och syren än och jag riktigt längtar en den där härliga grönskan :-)

Lite extra lampor och solbrillor var en kanonide ;)

Kram!

Unknown sa...

Tack!
Ja, visst är det så. Det känns råkallt ända in i benmärgen och det är så skön värme när man kan elda själv och inte bara köra el. Men Nu ser det ändå ut som att det ska vända :-)

Kram!