Maskrosblomman

Maskrosblomman

fredag 6 juni 2014

Nationaldag!


Vilket väder vi har haft de sista dagarna!  Igår hade jag tagit lite "lyxledigt" eftersom barnen hade studiedag och strålande sol och 29 grader i skuggan kändes inte alltför tokigt :-)
Jag hade visserligen lite trädgårdsplaner,  men det gick både segt och långsamt och jag gick mest runt och smånjöt :-)
På kvällen kom åskan och vi satt ute på altanen och njöt av naturens krafter. Den kom inte riktigt nära utan höll sig på ett lämpligt avstånd och det var både läckert och maffigt. Jag var lite orolig för att värmen skulle försvinna, men det har varit riktigt fint idag också.  Inte fullt lika varmt, men mer hanterbart :-)
Idag har jag hunnit med lite ogräsrensning, långfika med en god vän och dotterns fotbollsmatch. En riktigt bra dag :-)


Nu blommar allium hos mig och jag tycker att de är så fina :-) De är så ståtliga och har en så vacker färg. Jag blir glad helt enkelt.

För övrigt så måste jag erkänna att vi är väldigt dåliga på att fira nationaldagen.  Jag brukar försöka göra en liten extra god middag i bästa fall om det vill sig väl, men det är inte alltid så. Idag var min yngsta son sugen på att laga middag,  så det blev korv och makaroner.  Ingen gourmetmiddag, men gud så lyxigt att få sätta sig vid dukat bord. Det är för mig LYX!!! Dessutom satt vi ute och åt och det toppar ju allt :-)

Hoppas att ni har haft en riktigt skön nationaldag!

Kram!

3 kommentarer:

lavendia sa...

Även jag gillar Allium, men de vill aldrig ta sig. Nu köpte jag en planta. Tror du inte att jag bröt toppen med knoppen. Jo, och då får jag vänta till nästa år - om det blir någon fortsättning.
Att sitta ute och äta är man inte bortskämd med och till och med bli serverad. Lyx!

LINDA sa...

Allium är jättefint, fast lökarna är så dyra! Köpte några för ett par höstar sedan, men endast en tittade upp och bara en gång. Men finfina är de!

Kram
//Linda

LINDA sa...

Jag glömde ju att svara på din fråga - bänken kommer från Green Garden Home :)