Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 19 juni 2014

Rekreation

Det har varit lite mycket nu här på slutet. Även om juni är en av de absolut finaste månaderna på året så är det också den också, likt december, tokstressig. Det är lite synd det eftersom det då går så fort och pang så är det över och där sitter man då som en utbränd död fläck i soffan lämpligt till att semestern kommer. I år var mitt mål att jag inte skulle dras med i stresskarusellen och utan bara försöka se avslappnat på allt. Det gick kanske inte riktigt som planerat, men det kunde nog ha blivit värre :)

Att ha tre barn som spelar fotboll är fantastiskt roligt, men det innebär också att man får räkna med att det är fotboll minst 6 dagar i veckan om man räknar in träningar och matcher. Även om vi inte skjutsar till alla träningar så handlar det ändå om mycket planering och logistik. Ens egen träning är ett minne blott, men bredvid klubben så finns ett otroligt fint promenadstråk som jag brukar gå efter de gånger jag kör till träningen. Även om livet rusar fram i 110 knyck så är livet den stunden där och då så himla vackert. Där har jag bestämt mig för att bara gå lugnt och sakta, att kanske sätta mig ner på en häll och titta på vattnet eller bara strosa fram.




Har ni sett vilken guldgruva med drivved!!! Jag får ofta höra av min sambo att jag är värre än barnen när jag kommer hemdragandes med fina pinnar :) Om dom är fin eller inte går tydligen att diskuteras enligt honom :)


Visst är det väl häftigt med vatten i rörelse!!!



Hoppas att ni får en riktig supermysig helg!!!

Kram och trevlig midsommar!

4 kommentarer:

lavendia sa...

Var försiktig med dig! Jättebra att kunna sitta ner och betrakta naturen. Gör du något av drivveden? Ser jag riktigt fina bitar följer de med mig hem också. Men det är väl egentligen bara en som har blivit något av.
Trevlig midsommar och njut av sommaren!

Unknown sa...

De större bitarna hamnar ofta inne hos sköldpaddorna och de mindre är bra som pysselmaterial, både till mig och barnen :-) Men Ibland hamnar det även i kaminen om sanningen ska fram ;)

Rost och rädisor sa...

Dramatiskt lanskap och vilken h ärlig hög med drivved! Den skulle jag vilja gå lös på och se vad bitarna kan inspirera till.
Ha det fint
Anette

LINDA sa...

Känner igen mig. Juni bara flög förbi och jag hann inte riktigt njuta. Jag som har längtat så efter sommaren. Nu ska jag ta det lugnt och göra just det - NJUTA!

Kram
//Linda