Maskrosblomman

Maskrosblomman

fredag 23 augusti 2013

Helg!!!

Äntligen fredag!!! Så fantastiskt härligt och vädret spås att bli kanon i helgen. Passar mig alldelens perfekt. Jag försöker verkligen suga åt mig det allra sista av sommaren och även om det börjar att vara kallt på natten så är det ju fantastiska dagar vi har haft i veckan. Över 20 grader alla dagar  och när jag har kommit hem från jobbet har jag snabbt svirat om till shorts . När sen solen börjar söka sig ner bakom trädena så kryper temperaturen snabbt neråt. I natt hade jag jättesvårt för att sova pga. det, ni vet hönsmamman inom en. Jag har bara haft värmelampor i växthuset till sköldpaddorna, men nu idag var jag även och köpte en värmefläkt för att höja temperaturen lite. Tidigare har jag ju bara haft ett drivhus med värmelampa och eftersom det är så litet så har lampan lätt kunnat värma upp luften under kalla nätter. Nu när jag har ett stort växthus räcker det inte riktigt till så nu blev det en värmefläkt på det. Det kommer att göra susen  och förhoppningsvis sover jag bättre om nätterna.  Växterna kommer också att må gott av värmen :)

 


Sen måste jag också få berätta hur stolt jag är över mig själv :) Får man det? Jag var till tandläkarn idag och gick igenom besiktningen helt utan anmärkningar. Rent så att jag blir lycklig i hela maggropen och jag fick riktigt hålla i mig för att inte ge tandhygienisten en bamsekram :) Det här har legat över mig som ett tungt ok sedan i våras då jag började vänta på att kallelsen skulle komma tills att jag nu fick tiden och gjorde bort besöket i dag. Jag blir så otroligt orolig så fort det pratas om tandläkaren och i natt när jag inte kunde sova så målade jag upp värsta senariumet om att flera tänder skulle måsta dras ut. Nu var all oro helt obefogad och jag behöver inte dit på ytterligare ett år, värt att fira tycker jag :) Kunde man starta helgen på ett bättre sätt?

Trevlig helg!

Inga kommentarer: