Maskrosblomman

Maskrosblomman

söndag 1 september 2013

Vart gick det fel?


Igår kom jag mig äntligen för att torka fönster. Jag har gått och dragit på det ett bra tag, men så fick jag ett tyck och drog av 5 st. Tanken var att jag skulle ha fortsatt idag, men i morse var det fotboll för alla barnen och sen kom regnet... Ja, det kommer fler dagar, men det hade varit skönt att fått göra bort allt nu när jag liks var i farten :) Men någonstans på vägen gick det fel!!! Att byta gardiner hör liksom till, men nu "råkade" jag köpa orangea gardiner till vardagsrummet OCH dessutom en orange duk!!! Vars gick det fel? Höstigt - JA, snyggt - NÄÄ. Hur tänkte jag egentligen? Som tröst är att det såg bättre ut på kvällen i ljuset av stearinljus än vad det gjorde på mitt på dagen i strålande sol. Det får väl sitta uppe tills jul och sen byter jag till grönt igen :) Men lite märkligt är det att orange är så fint hos alla andra. Kanske är man bara ovan... Det kan också hända att det skulle se bättre ut om jag lyckades att få yngsta sonen att lyfta ut sin STORA ROSA UPPBLÅSBARA fåtölj. Men han älskar den så jag tror nog inte ens att det är lönt att försöka förhandla :)

Apropå höst, så är vi nu inne i september och det både känns och syns. I går var det augusti och strålande sol, i dag september och kallt och ruskigt... Jag hoppas att vi får en fin höst och inte en sån vi hade i fjol. Kalla nätter och mornar och vackra dagar, det är min grej. Inte ett konstant spöregn i 8 veckor. Nu är det ju inget man kan styra över, men hoppas måste man väl ändå få göra :)

Ha det bra!


Inga kommentarer: