Maskrosblomman

Maskrosblomman

söndag 29 september 2013

Skön söndag!

Nu har jag äntligen kommit mig för att sätta ut fågelmat.  Jag brukar nog börja lite tidigare, men jag vet inte varför  jag är lite sen i år. Hur som helst så tog det inte lång stund innan fågelstationen blev väl besökt och det är ju fantastiskt roligt att se. Det är så mysigt att sitta inne i köket och titta ut  och se hur de flyger och far och smaskar så det flyger bitar lång väg :) Jag har även beställt lite energikakor och annat smarrigt från  vivara.se så småfåglarna kommer nog få det bra i vinter. Jag försökte mig på att ta ett kort på alla fåglar, men det var inte så lätt. De är som med flugorna man har inne, så fort flugsmälla kommer fram försvinner flugorna. Samma sak är det med småfåglarna och kameran trots att jag stod inne för att inte skrämma dom. Jaja, det må väl va hänt, det viktigaste är att de hittar mat och mår bra :)
 


I övrigt så har jag en sån här lugn och skön söndag som man så sällan har. Sambon och grabbarna är och spelar discgolf och dottern är på kalas hos en kompis. Det gjorde att jag blev helt ensam hemma - när hände det sist? Men himmel så skönt det är. Jag dolar på med lite av varje utan att varken känna stress eller press. På spisen puttrar mat som lagar sig själv - långkok med älgkött, och själv känner jag bara lugnet... Alla lökar har nu hamnat i jorden, växthuset är utstädat, flera tvättmaskiner är körda och sockar stickas mellan varven...



Hoppas att även ni har en riktigt skön söndag!

Kram!

Inga kommentarer: