Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 26 september 2013

Försvunnen

Ibland kan man verkligen få andan i halsen. Syrran var och skulle hälsa på mamma idag, men det visade sig inte vara så lätt. Mamma var nämligen spårlöst försvunnen  och syrran letade på alla tänkbara och otänkbara ställen. Själv satt jag på jobbet och försökte komma på idéer på vart hon kunde vara. Tillslut fick jag tag på min moster och det visade sig då att dom två var ute på en liten utflykt till mormor och morfars grav.  Skönt att allt var okej, men herre gud vad mycket man hann med att tänka... I våras hade jag planer på att sy fast adresslappar i mammas ytterkläder, jag får nog plocka fram dom planerna igen så att vi kan känna oss lite lugnare. Det kan ju mycket väl vara så att hon inte hittar hem en dag och som det är nu kan hon ju inte heller själv tala om vart hon bor.
Men idag slutade allt gott som tur var :)

Kram!

Inga kommentarer: