Maskrosblomman

Maskrosblomman

måndag 23 september 2013

Glad :)

Jag blev så himla glad och överraskad när jag klev ut ur duschen i morse:) Yngsta sonen hade grejat och i köket stod en smoothie och väntade. Kan man börja en morgon, och framförallt en måndag bättre? Nä tror inte det. Den här bestod av lätt vaniljyougurt, kvarg och mango som var mixad slät och luftig.
 

I övrigt känns det nu som om livet ler mot mig :) Mardrömsåret 2013 börjar närma sig sitt slut och det finns massor som har vänt från bäcksvart mörker till ett härligt varmt ljus. Dels att mamma nu mår så mycket bättre än vad vi någonsin hade kunnat drömma om och att svärfars hastiga dödsfall har börjat lägga sig gör att vi alla mår bättre. I fredags till exempel hade jag en riktig mamma/dotterdag då jag först följde mamma till frisören och passade då även på att själv klippa mig, kort också dessutom :) Sen for vi vidare och åt en stor härlig räkmacka (mammas favorit) på en mysigt kafé. Därefter blev det ICA innan energin helt tog slut för henne. Men jag tror och är helt säker på att även fast hon blev trött på slutet så somnade hon nog med ett leende på läpparna den kvällen :)
Det går även bra för barnen i skolan nu. Tvillingarna trivs bra i sin nya skola och för minstingen fungerar det också rätt bra, åtminstone bättre än i våras så det får vi se som positivt.
Stugan håller vi också på att få ordning på efter en del trubbel så livets små pusselbitar håller sakta på att läggas på plats så kan man vara annat än glad :)

Att hösten har kommit bekymrar mig inte det minsta nu längre. Synd visserligen att sköldisarna inte kan vara ute så mycket mer, men förutom det så är jag rätt less allt trädgårdsarbete. Nu är jag mer sugen på att sticka tjocksockar, vantar och mössor men framför allt komma igång med träningen. 4 olika årstider passar mig perfekt, när jag börjar bli lite less på det ena så väntar en ny härlig årstid runt hörnet med andra fritidsintressen. Härligt!

Kram på er!

Inga kommentarer: