Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 8 augusti 2013

Skitunge :)

Idag bestämde sig våran lilla herre för att komma upp till ytan igen. Han har legat nergrävd ett tag, först nån vecka sen kom han upp visade sig innan han kröp ner igen. Vi får se nu hur han gör, om det räcker med sommarvila eller om han vill snussa lite mer. Min lilla skitunge där :)
 


Annat är det med "fina" damen. Hon har traskat runt i högt gräs och ser nästan lite fisförnäm ut motför grabben. Men så har hon inte tagit sig en sommarvila heller :)



Dom har nu fått flytta in i sin nya utehage och verkar stortrivas. Det märks att de är nyfikna av sig och de har mycket att undersöka. Ändå har jag inte öppnat upp allt eftersom jag vill kunna jobba ostört utan att behöva vara rädd att kliva på nån. Dessutom så får ungar nu till en början bara vara i "barnhagen" för att de inte ska försvinna helt och hållet för mig :) Dom måste växa på sig först innan de får komma ut i den stora vida världen :)



Jag känner mig jättenöjd med mitt projekt. Det blev precis som jag hade tänkt mig och det gör så gott i hjärtat att se och veta att sköldpaddorna ar det så bra. Jag skulle bara behöva få tag på ännu mer sten. Det är ju inte så tvärenkelt att bara ta hem så att säja. Men jag har inte någon målsättning med att allt ska vara helt perfekt på en gång. Saker och ting måste få växa fram. På lördag ska jag bla fara ner till min favoritstrand och se om jag hittar lite drivved. Jag älskar drivved och det finns massor att göra med det. Man vet inte förrän man ser vad man hittar vad man kommer att göra av det och det är ju det som är så häftigt :) Helst av allt skulle jag vilja dra hem en stor stock, men eftersom jag inte har någon släpvagn så får jag hålla mig till mindre bitar :)

Ha dé!

Inga kommentarer: