Maskrosblomman

Maskrosblomman

onsdag 7 augusti 2013

Dagge daggmask

Nu är vi tillbaka från stugan efter riktigt fina dagar. Vi börjar nu få lite ordning på stället och det känns så skönt att det ser ut att ordna upp sig efter allt som har varit. Det tar tid, men det har vi också räknat med att det skulle göra. Det kändes som det var en helt perfekt helg ända tills vi skulle hem... Då flög spindelleden av på en av bilarna och som tur var så hände det på en ICAs parkering där det inte gick fortare än typ 2 km/h. Det som gör mig lite darrig är att det lika gärna hade kunnat hända när min sambo körde 90 km/h och då hade det verkligen kunnat hända otäcka grejer... Ibland när oturen är framme så får man ändå se det som att det var tur i oturen. Nu blev det bärgning till närmsta verkstad och en dyr reparationskostnad. Inte vad man önskar sig mitt i semestern, eller någonsin över huvud taget. Men tyvärr är det väl så med bilar....
 
Hur som helst så är vi nu hemma välbehållna och det är ju det viktigaste.
 
 
Jag och yngsta sonen var och fiskade igår och hittade då en gigantisk mask när vi letade agn till metet. Huuu... jag är normalt inte känslig för maskar, men den här kändes som en mindre orm och såna gillar jag inte. Men den hade tur... tack vare att den var så stor så slapp den spetsas på kroken :) Jag fick det till att den var 22 cm lång men innan jag hann fota så ville den iväg så kortet blev inte riktigt rättvist. Den hade nog också kunnat bli ännu längre än 22 om den bara hade sträckt på sig ännu mer men jag tror han kände sig lite ovan vid situationen och ville iväg  :)
 
 


Idag är det för övrigt sista dagen på min semester. Hur kan det gå så fort? Som tur är så mjukstartar jag med bara 2 dagar innan det blir helg och därefter blir det sedan 5 dagars veckor fram till jul. Åh lite ångest kan jag nog känna av... Jag får försöka hitta på något roligt att se fram emot så att det känns bättre :)

Ha det gott!!!

Inga kommentarer: