Maskrosblomman

Maskrosblomman

tisdag 20 augusti 2013

Nya tag

Nu har jag påbörjat ett litet nytt projekt men som jag hoppas bli klar med under veckan om jag har tur :) Mellan våran altan och grannen (min mormors gamla hus) har det leget stenplattor och en liten trätrappa vid slänten som med åren har sjunkit ner i jorden. Under en tid har vi (läs jag) pratat om att ta bort dessa plattor som inte längre syntes eller behövs just där, och sagt och gjort fick jag mig nu ett ryck i gårkvälls. Trappan är nu veck och stenplattorna är nu upplockade. Nu återstår det "bara" att fylla upp med jord och så igen. Det kan ju kännas lite bittert att jag har kärrat ut så mycket jord till skogen från utehagen nu när jag behöver det här, men å andra sidan så får jag då ta jord-och sandblandingen från innelådorna istället. De är visserligen rätt magert, men det får duga. Nåt grönt kommer det nog att växa där ändå :)
 
 
 


Igår började barnen skolan igen. Jag tror att deras första skoldag var helt okej, det lät då så vid middagsbordet när alla tre + en kompis skulle berätta om allt som hade hänt. Ett evigt kvittrade och tjattrande men dom såg väldigt nöjd ut. Nu börjar vardagstempot igen, skönt men samtidigt lite vemodigt. Jag känner mig inte riktigt klar med sommaren än och är absolut inte mogen för att hösten ska komma även fast jag är en sån människa som egentligen tycker att september är en av årets bästa månader. Men nu är det ju inte september än då det blir nog bra i slutändan :)

Kram!

Inga kommentarer: