Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 25 juli 2013

Solrosor

Av vinterns fågelmat har det börjat växa en del solrosplantor i utehagen. Två av dom hade vuxit sig extra fina och som jag gärna hade velat ha kvar. Dels tycker jag att solrosor är väldigt fina med sina präktiga blommor, men så var också tanken att de skulle få stå kvar till vintern för att ge fåglarna mat. När de då var lite i vägen för mitt grävande så tänkte jag att jag flyttar dom till en bättre plats, men trots påfyllning av bättre jord och massor av vatten så gick det fort till att de kroknade och nu är de utom all räddning. Tydligen var det inte så lätt att flytta på dem som jag trodde... Synd, men nu får jag hoppas att någon av de mindre plantorna växer på sig så att de kanske hinner blomma
 
 

Det är riktigt varmt idag och det är just typiskt eftersom dottern har fotbollscup nu i 4 dagar. Det är slitsamt att spela fotboll i närmare 30 graders värme men som tur är så bor vi bara 3 mil därifrån så vi åker hem mellan matcherna. Just nu sitter hon och återhämtar sig med sin kompis framför tv:n och dricker iste. Resten av familjen har åkt iväg och badat så det är väldigt lugnt och stillsamt här :)

Ha de gott!

Inga kommentarer: