Maskrosblomman

Maskrosblomman

tisdag 23 juli 2013

Lyxliv!

Jag måste säja att just nu lever jag verkligen ett lyxliv. Efter två veckors semester är jag nere i varv och dessutom har min sambo nu också gått på semester så vi är hemma tillsammans hela familjen. Att sen värmen har kommit tillbaka känns också väldigt bra :)

Vi har gjort stora framsteg med växthuset de senaste dagarna. Det har dragit ut väldigt mycket på tiden eftersom jag har behövt min sambo till hjälp och han har jobbat övertid/6 dagar i veckan den senaste tiden så det har inte varit läge att greja alltför mycket med det projektet. Men nu när han är ledig går det fort, åtminstone hyffsat fort. Det är en del problem att lösa efter vägen men jag har en händig karl så det kommer nog att bli bra i slutändan. Jag har tagit lite kort så ni ska snart få se... Vi skulle nog kunna bli klar i morgon med det väntas kanonväder så det blir bad med barnen under dagen så en extra dag får vi nog vänta. Trotts all strul så har sköldpaddorna fått vara ute mycket. Yoda har jag bla haft "inne" i växthusramen (växthus utan väggar) så hon har haft 11 kvm yta att traska runt på och småttingarna har haft det bra i pallkragen. De har däremot fått komma in på kvällen eftersom det har varit så nattkallt. Men snart blir det annat när växthuset och den store utehagen är klart

Ha det bra!

Inga kommentarer: