Maskrosblomman

Maskrosblomman

torsdag 4 juli 2013

Slutspurt!

Nu är jag inne i den allra sista slutspurten innan semestern. I morgon är sista dagen och jag må säja att det verkligen känns skönt! Jag tycker egentligen att det har gått rätt bra att jobba, men de sista två veckorna har varit segare än segast. Förmodligen beror det på att folk har gått på semester allt eftersom och man inser att snart är det dags...

Den här veckan har varit ovanligt lugn för min del. Barnen har uppehåll med fotbollen och vipps så är alla kvällar "fri". Fotboll 7 dagar i veckan tar på vill jag lova, även fast det är kul. Visserligen följer jag inte med på alla träningar, men matcherna har jag svårt för att missa. Det är ju så kul att se utvecklingen och hur roligt alla barnen har det i laget:) I helgen var vi tex på cup med V:s lag p01/02. De har haft det lite motigt under alla år och inte så många vinster har det blivit, men kul har de tillsammans och på cupen lossnade det lite och de fick faktiskt vinna två matcher. Så himla kul!!! Tyvärr var en spelare skadad efter en cykelolycka, men då är ju turen ändå den att våran familj kan fylla ut med lite reserver. T fick hoppa in och hon tyckte att det var skitkul att spela med killarna :) Lite stolt blir man ju ändå när båda tvillingarna får möjlighet att spela i samma lag och extra kul att se samspelet de hade. Här hemma är de i princip alltid mot varandra :) Men nu är det som sagt uppehåll och tid för annat...

I helgen åker vi upp till stugan för askspridning av svärfar. Han dog några dagar före julafton, men pga. en hel del tråkiga omständigheter så har det inte blivit av förrän nu. Även om det känns tungt och ledsamt så hoppas jag att det blir en fin stund framför allt för min sambo och hans systers skull.

Ta hand om varandra där ute!

Kram!!!

Inga kommentarer: