Maskrosblomman

Maskrosblomman

måndag 15 juli 2013

Helgen

I helgen när min sambo jobbade var jag och barnen ute i pappas stuga. Det är ute på en ö efter norrlänska kusten och har en miljö som verkligen slår det mesta. Tyvärr hade vi inte något kanonväder, men vi hade ändå tur att regnet kom natten mot söndagen. Stugan är rätt liten så det är alltid bra om det åtminsonde är uppehåll så att barnen kan vara ute och leka av sig. Trots det kalla vädret badade de en hel del och grabbarna testade för första gången att åka vattenskidor. Bölig som jag är så blir jag ju alldelens tårögd när de lyckas.
Lite fiske hann de också med och det blev 4 fina sikar varav en bjässe... De 3 normalstora sikarna slank ner till frukost och den stora rackaren blev filead och gravad.


 


I övrigt så är jag inne i min andra semestervecka nu. Jag hade hoppats att de hade kunnat vara lite mer värme så vi hade varit och badat, men nu får vi hitta på andra saker istället. Om en vecka får min sambo också semester och då blir det att vi åker upp till stugan några svängar.

Vi ses!

Inga kommentarer: