Maskrosblomman

Maskrosblomman

lördag 23 november 2013

Ny bil

Efter stor vånda har vi nu bytt bil. Det var med sorg i mitt hjärta som vi tillslut insåg att våran gamla trotjänare behövde går i pension. Den hade tjänat oss troget under 14 år, men tillslut orkade hon inte mer. Det skulle bli så kostsamt att laga upp den så att den skulle klara besiktningen så vi sålde iväg den. Istället har vi nu köpt oss en bättre begagnad Citroën som jag hoppas att vi kommer att vara nöjd med. Den är 7-sitsig vilket passar bra till sommarens alla fotbollsträningar och om det ska följa med kompisar om vi ska nånstans. Dessutom, det bästa av allt, är att den har ett IKEA-läge. Dvs man kan fälla ner sätena och få ett stort lastutrymme :)
 
 

I övrigt så har vi en lugn helg. Jag, två av våra barn och några kompisar var iväg och såg Turbo på bio idag. Det är så mysigt att fara på bio med barnen. Det är inte så ofta det händer, men ack så mysigt när vi väl kommer oss iväg :)
Jag är dessutom helsugen på att börja med adventspysslet, men jag måste hejda mina hästar och vänta tills nästa helg. Dessutom har jag en son som håller på att längta ihjäl sig efter glögg, och jag förstår honom :) Idag när vi var på affären köpte vi lite grejer så att vi ska bjuda några vänner på glöggkväll nästa helg. Åh så mysigt!!! Men klarar vi att hålla oss så länge, det är frågan???

Storkramen till er alla!!!

Inga kommentarer: