Maskrosblomman

Maskrosblomman

måndag 18 november 2013

Hilde

Jösses vilken storm det var i går natt!!! Det var länge sedan jag var med om något liknande. Det var Hilde som drog fram i 38 s/m i sina lugna stunder och upp till 56 m/s i stormbyarna. Det märktes kan jag erkänna. Vi har en 1 1/2 plans villa och och hela sängen på övervåningen skakade när det blåste som värst. Vid det läge kände jag en tacksamhet över att vi i våras hade tagit ut alla gamla träd på gården. Tyvärr hade inte våran granne samma tur. Där brakade två stora tallar ner, varav den ena hamnade på förrådstaket. Inte kul... Däremot hade vi lite otur med växthuset. Dörrarna och flera skivor hade flugit iväg och jag kände mig lite ledsen och nervös innan vi hade lyckats hitta alla delar. Det tog några timmar att laga, men nu är det som nytt igen. Men med tanke på att våra vänners växthus nu bara ligger som ett bråte på marken och är helt utom räddning så klarade vi oss riktigt bra. Vi har inte heller behövt vara utan varken telefon eller ström så vi var ändå rätt skonade i Hildes framfart :)

Inga kommentarer: