Maskrosblomman

Maskrosblomman

onsdag 2 juli 2014

Det där med en ny cykel...

Ibland blir allt så himla tokigt :) Sist jag skrev, berättade jag om att vi hade varit och köpt en cykel till mamma. Det skulle ta några dagar att få den klar, men i måndags kunde jag fara och hämta den åt henne. Det tokiga i det hela var att hon samma dag fick hem ett stort paket från postkodsmiljonären, med just en ny cykel i. Första gången mamma själv har en helt ny cykel så går hon också och vinner en samma dag :) Alltså vad är oddsen?!?
Det som också är lite tokigt är att jag också tror att det är första gången hon vinner något överhuvud taget :) Ja, vi skrattade då gott åt hela historien, för det blev ju rätt lustigt ändå :)
Den vi hade köpt var en 26" vilket passade henne bättre än den 28" hon vann så då tar jag och köper av henne vinstcykeln så blir det som hon har vunnit pengar istället. Hemma hos oss är min gamla "tantcykel" den mest populära så nu har vi en till. Kanske är nån utav dom ledig nån gång så att även jag kan komma mig ut på en cykeltur :)

Slutet gott, allting gott!

Ha det bra!

4 kommentarer:

Eva sa...

Haha vad tokigt det blev! Tur att det löste sig ändå genom att du köper av henne den större cykeln.

Kram!

lavendia sa...

Så märkligt! Att vinna där är högst osannolikt verkar det.
Så bra att du också fick en cykel hux flux.

LINDA sa...

Men så dråpligt. Vilket sammanträffande :D

Kram
//Linda

LINDA sa...

Men så dråpligt. Vilket sammanträffande :D

Kram
//Linda