Maskrosblomman

Maskrosblomman

tisdag 26 mars 2013

Ny familjemedlem, eller?

Titta in våran nya älskling!!! Visst är hon söt?!?
 
 



Synd bara att hon är av plast... Jag var förbi på Blomsterlandet förra veckan medans barnen tränade och fick syn på denna söting och kunde bara inte låta bli... Jag tänkte att det skulle bli perfekt att ha på bron i sommar bredvid en blomkruka eller nåt. När jag kom hem la jag den på en filt för att det skulle se lite mysigare ut och barnen trodde verkligen att det låg en riktigt katt där. Stackarns F gick fram för att klappa den men hoppade säkert en halvmeter upp i luften när han kände att den var av plast. Stackarn blev livrädd och jag kände mig som en ond mamma som lurades så :(

I övrigt rullar livet på. Helgen började med en skolfest för barnen där det var full ös. Jag var med och hjälpte till och det var full fart hela kvällen. På lördagen vaknade jag av "baksmälla" och är nog rätt ensam om att åka på baksmälla efter en nykter fest med låg-och mellanstadiebarn :) Gissar på att vätskebrist var en av orsakerna och lite resorb lindrade huvudvärken rätt bra.  Lördagen blev sen bra med både strålande sol och på eftermiddan ne waza-cup för twinsen. Det gick superbra och båda två tog medalj och de var så nöjda. Söndagen tillbringade vi ute i skogen vid en grusgrop där barnen kunde åka bob och skrana och vi grillade och mådde prima. Mars är nog den bästa månaden trots allt. Ofta väldigt bra väder och det känns som det trots allt finns hopp om livet :)

Ha dé!

Inga kommentarer: