Maskrosblomman

Maskrosblomman

lördag 28 mars 2015

Lev i nuet!


Lev i nuet! Jo just det, det är kanske inte det lättaste...☺  Sen jag tappade hörseln så har jag tänkt - i morgon blir det bättre, eller om en vecka så blir det bättre, för att orka stå ut. I veckan har vi även haft magsjuka barn och då har jag inte heller velat "leva i nuet" utan tänk -må detta nu passera utan att fler bli sjuk ;)

När jag däremot är till mamma försöker jag vara i nuet så mycket som möjligt. Hon har blivit mycket sämre det senaste halvåret och hur länge hon känner igen oss är nog bara en tidsfråga. Hon bor fortfarande hemma, men stannar nu inte försämringen upp snart så kommer hon nog inte att bo hemma så mycket längre till :( Men där gäller det verkligen att ta tillvara alla bra stunder som det går. Tiden rinner ifrån oss och det går inte att stoppa... :(

Lev i nuet men blicka även framåt är kanske en gyllene medelväg ;)

Idag har jag ÄNTLIGEN tagit tag i mitt dåliga samvete över kökssoffan och gett den lite kärlek 💜 Det var hög tid att byta tyg på den och det där har jag gått och dragit på länge.  Men så i veckan kom jag mig äntligen för att köpa nytt tyg och i morse hände det alltså :-). Fort gick det och snyggt och fräscht blev det också så jag nu är så nöjd. Nu när det väl är gjort så förstår jag inte varför jag har dragit på det så länge:-)

Hoppas att ni får en fortsatt fin helg. Kram  💜

2 kommentarer:

lavendia sa...

Ibland är inte nuet riktigt som man vill att det ska vara. Trist med mamma (hoppas hon inte förstår så illa det är själv) och trist med din hörsel.
Roligt att din soffa blev till belåtenhet. / Britt

http://jajasanglar.blogg.se sa...

Jag ser fram emot en bild på soffan 😀.
Här det också tungt, jag försöker vara i dagen och inte längre. Såååå svårt.
Min mamma är också sämre, hon bor på ett boende för alzheimers patienter.
I lördags kom första gången när hon inte kände igen mig. Hon ville bara att jag skulle gå. :(((
Imorgon ska jag göra ett nytt försök, ( vi har inte varit den här veckan just för att hon har varit så orolig och förvirrad vid besök.
Hoppas vår tillvaro känns lättare nu när ljuset, solen våren är på gång, lite att glädjas åt ivarje fall.
Kram va rädd om dig.❤️ Jaja