Maskrosblomman

Maskrosblomman

söndag 17 augusti 2014

Ja, så var semestern slut och livet har gått över till det mer normala.  Sommaren har varit VARM!!! men tyvärr är jag en av dom som inte klarar av den typen av värme många dagar i följd så största delen av semestern har jag varit sjuk. Tråkigt, men så blir det ju ibland. Det jobbigaste är att barnen drabbas, men jag tror nog att det kanske är jag som far mest illa av bara tanken på det. Att vilja mer än vad man klarar av är påfrestande. Man vill ju passa på att göra lite kuliga saker tillsammans när man är ledig. Men så kan ju det vara ibland.  Det lustiga är att i samma veva som jag började jobba igen blev det lite svalare ute och jag blev piggare.  Därför passade jag på att ta en liten hux flux och helt oplanerad ledig dag i fredags.  Så himla härligt!!! Vi hjälptes åt lite här hemma och sedan drog vi iväg på en liten picknick jag, barnen och deras kompis. Så mysigt!!!

I helgen har jag även hunnit med att plocka in svartvinbär och koka saft :-) Tänk vilken rikedom det är att kunna koka saft och ge mina barn från samma bärbuskar som min mormor kokade saft till oss. Lukten och smaken kan ju få en lycklig i flera dagar :-) Vissa arv är helt klart mer värd än andra! 



Kram!!!

4 kommentarer:

lavendia sa...

Vad viktigt och roligt det är att ge barnen det man själv gjort. Och dessutom att din mormor gjorde det förut. Hoppas du mår bättre.

Rost och rädisor sa...

Vilken känsla det måste vara att busken funnits i flera generationer och att ni alla tagit hand om bären.
Tål inte heller värmen nåt vidare och det har satt sina spår.
Krya på dig och hoppas vi kan krama ur sommaren en hel del till.
Anette

LINDA sa...

Man piggnar definitivt till i den mer normala temperaturen - även om det kanske är lite väl svalt för årstiden just nu. Er lediga dag låter riktigt mysig!

Solsken
//Linda

Jord under naglarna sa...

Vad tråkigt att du blev sjuk. Jag var också sjuk under semestertiden, men värmen var inte särskilt jobbigt som tur var. Känner som dig, det jobbigaste är att man inte kan ge barnen på det sätt man velat. Visst kunde vi åka och bada varje dag, men det blev inga långa stunder och mest gjorde jag ingenting.

Gott med hemmagjord saft! Har tyvärr inte plockat ett enda bär i år. Jag har tagit ledigt den här veckan, tänkte plocka lite lingon, men de är inte mogna än.