Maskrosblomman

Maskrosblomman

tisdag 11 juni 2013

Skolavslutning

Idag har barnen haft skolavslutning. Vilken lycka!!! barnen sjöng så fint och 5.orna som går sista året på skolan hade med hjälp av musikläraren skrivit ihop en text om åren och lärarna på skolan. Jättekul! De var så duktiga. Mitt i sommarlovslyckan känns det lite vemodigt att T och V kommer att börja en ny skola till hösten. De har ju trivts så bra med både skolan och lärarna och jag hoppas att det blir lika bra dit de kommer...
Efter avslutningen åkte vi som vanligt till stan och firade med var sin milkshake :) Det har blivit lite av en tradition hos oss eftersom det är enda gången vi köper milkshake pga att delar av familjen är laktosintoleranta. Sen kan man ju visserligen göra en lika god, om inte ännu godare milkshake hemma men det är en annan sak :)

Det har även varit avslutning på ju-justun idag.  Det blev ett riktigt fyspass som de klarade med bravur. Jag satt och tittade på och blev bara svettig på bara tanken på allt de gjorde. Men konditionen på alla barnen är verkligen otrolig. Det blir nog en del träningsvärk i morgon skulle jag gissa på så det var kanske tur att de fick avsluta träningen med lite fika :)

Jag måste nog erkänna att läsåret12/13 nog går till århundradets snabbaste läsår. Helt galet vad tiden har sprungit iväg... Till hösten börjar tvillingarna 6:an och lillebror 4:an och själv står jag här mitt i och tänker "Vad hände?"

Inga kommentarer: