Maskrosblomman

Maskrosblomman

tisdag 18 juni 2013

Juni

Juni är månaden då allt händer, gärna samtidigt och uppi varann... Jag tycker att jag känner mig stressad och inte hinner med av att njuta av försommaren och av en händelse såg jag i almanackan och förstod varför... Endast 2 dagar i juni är fotbollsfria, dvs midsommarafton och midsommardagen. I övrigt är det antingen träningar, matcher eller cuper. Nu råkar jag visserligen tycka att det är väldigt kul och följer mer än gärna barnen på matcherna, men nu börjar det kännas som att det är på gränsen till alldelens för mycket. Egentligen är det inte alltför mycket på varje barn, men vi har tre och det är bara 1,5 år mellan dem så det blir lite intensivt. Förutom detta så har jag ju mamma mitt i allt som behöver sitt + att halva släkten fyller år... Ja listan kan göras lång, men om 2 veckor så blir det semester!!! Då ska jag njuta och bada med barnen och rå om mig själv :) Har jag tur så åker även växthuset upp. Jag har köpt ett från containerrally.se och för ett par veckor sedan kom det hemlevererat. Problemet har bara varit att vi har varit så fullbokade att vi helt enkelt inte har haft tid att få upp det... Det kommer att bli kanonbra när vi har fått i ordning allt, men det tar sin tid.

I övrigt så har vi haft ett kanonväder och sköldpaddorna har haft stora möjligheter att tanka massor av sol. Det känns bra även om deras drömhage inte riktigt är klar. Det har varit mer normala temperaturer den sista veckan och faktiskt regn nån enstaka dag men i stort kan jag påstå att finare start  på sommaren var det länge sedan vi hade.

Våran yngsta son fyllde 10 år igår och fick sig ett nytt metspö, så nu ikväll ska han och jag ute och fiska. Det känns som balsam för själen och det ska bli så mysigt <3 Precis vad jag behöver just nu.

Kram på er!

Inga kommentarer: